BANANENBROOD

Oh heerlijk we mogen vandaag weer de keuken in. Een lang weekend staat voor de deur dus dat betekend dat we tijd hebben om eens te gaan kokkerellen. En vandaag gaan we een heerlijk bananenbrood maken.

Lekker als tussendoortje

We krijgen vaak de vraag wat zijn nou gezonde tussendoortjes? Wat kan ik makkelijk meenemen? Wij hebben genoeg lekkere tips natuurlijk, maar daar moet ik je wel de keuken voor insturen. Want om iets te kopen dat gezond is en dan bedoel ik zonder toegevoegde suikers en zonder kunstmatige zoet- en smaakstoffen, is bijna onmogelijk. Er bestaan prachtige hippe reepjes met gedroogd fruit en noten en als je daarna lekker actief bezig bent dan vinden wij dat ook helemaal prima. Maar als je op school zit of op kantoor dan kan je deze snelle suikers beter laten staan. Daarom hebben wij een voedzaam, gezond en vooral lekker recept voor bananenbrood gemaakt. Maak deze één keer per week en je bent de hele week voorzien van een gezond tussendoortje.

Recept Bananenbrood:

– 5 dadels

– 3 bananen

– 3 eieren

– 125 gram hüttenkäse

– 50 gram kokosrasp

– 25 gram zonnebloempitten

-3 eetlepels lijnzaad

– 50 gram havermout

– 10 gram bakpoeder

– 2 eetlepels kaneelpoeder

– 2 eetlepels olijfolie

Bereidingswijze:

Verwarm de oven voor op 180 graden.

Neem een blender en voeg al deze ingrediënten toe en laat malen totdat je een glad mengsel hebt. Soms moet je de blender even helpen door extra door te roeren.

Neem een bakblik en bekleed deze met bakpapier, schenk hier het mengsel in en strooi eventueel nog wat pitjes of zaden erover.

Bak het bananenbrood af in ongeveer 50-60 minuten (dit verschilt per oven).

 

Tip! Bewaar het brood in de koelkast en snijd er elke dag een plak van af als tussendoortje (je haalt er ongeveer 10 plakken uit voor een goed vullend tussendoortje). Je kan het brood ook prima invriezen in plakken. Handig voor als je meer maakt

 

 

0